تجهیز سالن بدنسازی

در هرجای دنیا که زندگی کنید همواره ورزش کردن امری ضروری و لازمه داشتن سلامتی است. اگر جزو افراد دارای اضافه وزن باشید یا حتی لاغر، اگر ورزش نکنید در سنین میانسالی و پیری درصورت عدم داشتن فعالیت بدنی ممکن است دچار بیماری های جسمی مثل مشکلات مفصلی و دیسکی و حتی فشار خون یا دیابت شوید. اگرهم جزو افراد علاقه مند با ورزش مخصوصا ورزشهای قهرمانی باشید قطعا اولین کاری که باید بکنید انجام تمرینات بدنسازی است.
همانطور که گفتیم شما در هر جای دنیا نیاز به ورزش کردن دارید و برای ورزش کردن باید در محیط مجهز به تجهیزات بدنسازی این کار را انجام دهید. اگر دقت کنید در هر منطقه از شهر شما حتی اگر شهر بزرگی نباشد افراد زیادی هستند که به شدت به دنبال باشگاه بدنسازی مناسب، مجهز و با دستگاه‌های باکیفیت هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید تا برای همشهری هایتان خدمتی بزرگ کرده و اقدام به تجهیز باشگاه بدنسازی کنید در ادامه همراه ما باشید.

تجهیز سالن بدنسازی

چرا باید باشگاه بدنسازی راه اندازی کنیم؟

همانطور که گفتیم ورزش لازمه داشتن سلامتی در تمام طول عمر است. همچنین در تمامی مناطق شهرهای ایران و جهان افراد زیادی هستند که به شدت خواهان تمرین در باشگاه‌های بدنسازی هستند. تمرین در باشگاه‌های تازه تاسیس و دارای دستگاه های دسته اول و نو یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که هر ورزشکاری همواره علاقه دارد تا آن را انجام دهد. بنابراین چه اتفاقی بهتر ازینکه شما موسس باشگاه بدنسازی باشید که بتوانید این اتفاق را با سرمایه ای حتی کم انجام داده و علاقه مندان زیادی را جذب کنید.

چرا باید باشگاه بدنسازی راه اندازی کنیم؟

درآمد باشگاه بدنسازی

شاید خدمت به دیگران بهترین کار ممکن باشد و شما راه را برای داشتن سلامتی همشهریانتان هموار کنید اما وقت گذاشتن و زحمت زیادی که می‌کشید قطعا نیازمند بدست آوردن درآمدی برای شما نیز هست تا هم سرمایه اولیه شما بازگردانده شود هم بتوانید با آن درآمد هزینه‌های شخصی و هزینه‌های باشگاهتان را پرداخت نمایید. لازم به ذکر است که این نکته را بگوییم که شما با راه‌اندازی باشگاه بدنسازی در شهر‌های بزرگ به راحتی و پس از گذر کمترین زمان می‌توانید به درآمد حداقل ۳۵۰ میلیونی درماه برسید و اگر در شهرهای کوچکتر زندگی می‌کنید این درآمد از حداقل ۱۰۰ میلیون تومان در ماه شروع خواهد شد.

متراژ مورد نیاز برای باشگاه بدنسازی

متراژ مورد نیاز برای باشگاه بدنسازی

شما برای راه اندازی سالن بدنسازی نیاز به یک مکان مناسب دارید تا بتوانید باشگاهتان را در آن تاسیس کنید. در پاسخ به این سوال که متراژ مورد نیاز برای باشگاه بدنسازی چند متر است باید گفت بستگی به چند مورد دارد. در ابتدا باید به شرایط مکان شما توجه کرد. اگر ملکی در یک ساختمان چندطبقه است مثل مراکز خرید بزرگ شهر، شما حداقل به یک سالن ۱۲۰ متری نیاز دارید تا بتوانید حداقل تجهیزات لازم بدنسازی و هوازی را درآن قرار دهید. اگر ملک مدنظرشما خانه ویلایی است، زیربنای این ملک حداقل باید ۱۵۰ متر باشد ولی اگر بتوانید ملک ویلایی تهیه کنید که امکان برداشتن دیوارهای اتاق‌هایش را دارید و ازآن یک سالن یک دست بدست آورید، متراز زیربنا می‌تواند حداقل ۱۳۰ متر نیز باشد.
اگر ملک شما ساختمانی سوله ای شکل، یعنی یک دست و بدون دیوار و ستون‌های اضافی است که بهترین نوع ساختمان برای تاسیس باشگاه بدنسازی است می‌توانید با حداقل ۱۲۰ متر کارتان را شروع کنید اما توجه داشته باشید که شما برای داشتن باشگاهی مجز در هرنوع ملکی اعم از طبقاتی،زیرزمینی، سوله و غیره نیاز دارید تا با حداقل ۲۰۰ مترمربع کارتان را انجام دهید تا بتوانید علاوه بر داشتن تجهیزات کامل بدنسازی و هوازی، تجهیزات و محیط مناسب برای انجام ورزش‌های گروهی و تی آر ایکس را هم داشته باشید.

هزینه راه اندازی و تجهیز باشگاه بدنسازی

مهمترین قسمت کار راه اندازی باشگاه بدنسازی خرید تجهیزات و درواقع هزینه راه اندازی است. شما باید برای تجهیز باشگاه بدنسازی به فکر خرید یا اجاره ملک، دریافت مجوز فعالیت، هزینه برای دکوراسیون و آینه کاری، خرید دستگاه‌های هوازی و بدنسازی و همچنین تبلیغات باشید. اگر بخواهیم مقداری حدودی از هزینه های لازم را برای سال ۱۴۰۳ بگوییم، شما برای دکوراسیون، آینه کاری، تجهیز و دکور کردن بوفه باشگاه، راه اندازی رختکن و سرویس‌های بهداشتی و حمام به هزینه حداقل ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز دارید. همچنین برای خرید تجهیزات بدنسازی مثل دستگاه‌های پا، سرشانه، سینه، زیربغل، بازو، شکم و غیره شما باید روی هزینه حداقل ۵۰۰ میلیون تومان حساب کنید. البته توجه داشته باشید که مبلغ فوق برای تجهیز باشگاه با دستگاه‌های قیمت مناسب تولید داخل است و اگر بخواهید همه یا اکثر دستگاه‌های بدنسازی را داشته باشید و از برندهای معتبرتر و باکیفیت تر استفاده کنید هزینه شما حداقل به ۱ میلیارد تومان خواهد رسید.
همچنین برای خرید تردمیل هر دستگاه حداقل ۱۱۰ میلیون تومان، دوچرخه مبله و ایستاده هر دستگاه حداقل ۵۰ میلیون تومان و اسپینینگ هر دستگاه حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. در کنار این لوازم شما می‌توانید الپتیکال را با حداقل ۷۰ میلیون تومان و روئینگ، پله و تردمیل مکانیکی را نیز به هزینه های حدودی حداقل ۷۰ میلیون تومانی داشته باشید.

نحوه راه اندازی باشگاه بدنسازی

نحوه راه اندازی باشگاه بدنسازی

شما برای تجهیز باشگاه بدنسازی نیازمند گذراندن مراحل مختلفی هستید. اگر بخواهیم مراحل را برایتان بگوییم باید به اقداماتی که در ادامه ذکر می‌کنیم اشاره داشته باشیم.
۱. در ابتدا شما نیاز به مشخص کردن محل باشگاهتان دارید که چه مکانی را برای باشگاه در نظر دارید.

۲. سپس به دریافت استعلامات جهت اینکه آیا مجوز فعالیتی باشگاه بدنسازی در آن مکان به شما داده می‌شود یا خیر اقدام کنید

۳. پس از دریافت تاییدیه اقدام به خرید یا اجاره مکان باشگاه کرده و سپس اقدام به اخذ مجوز فعالیت کنید.

۴. همچنین برای دریافت مجوز شما باید اسم برند باشگاهتان را نیز مطابق قوانین کشور انتخاب کرده و پس از استعلامات لازم قانونی جهت اخذ مجوز فعالیت با آن اسم می‌توانید مجوز را دریافت کنید.

۵. پس از انجام این کار شما باید برای انجام کارهای داخلی مثل دکوراسیون و تجهیز باشگاه اقدام کنید که شرایط این کارها و هزینه آن هارا مثل دکوراسیون و راه اندازی بوفه و رختکن و غیره و همچنین خرید تجهیزات بدنسازی و هوازی را بالاتر گفتیم.

وسایل مورد نیاز باشگاه بدنسازی

دستگاه های هوازی برای تجهیز سالن بدنسازی

دستگاه‌‌های هوازی

دستگاه‌های هوازی تنوعی کمتر از دستگاه‌های بدنسازی دارند. تردمیل، دوچرخه ثابت اسپینینگ، دوچرخه ثابت پشتی دار یا مبله و دوچرخه ثابت ایتساده دیجیتال، الپتیکال یا اسکی فضایی، روئینگ، پله، تردمیل مکانیکی، اسکی ارگ و غیره که ازین بین شما اگر بخواهید حداقل هارا درنظر بگیرید، داشتن حداقل ۲ تردمیل باکیفیت باشگاهی، یک دوچرخه مبله و یک اسپینینگ در کنار یک الپتیکال لازم است.

دستگاه های بدنسازی برای راه اندازی سالن بدنسازی

دستگاه‌‌های بدنسازی

قسمت اصلی باشگاه بدنسازی بخش بزرگ باشگاه را دستگاه‌های بدنسازی تشکیل می‌دهند. شما برای تجهیز باید حداقل دستگاه‌های پا مثل پرس پا، مقر اسکوات، جلوران و پشت ران، هاگ پا، ساق پا ایستاده و نشسته را داشته باشید و اگر بخواهید مجهز تر اقدام کنید باید به فکر خرید دستگاه هایی مثل مولتی هیپ، پل باسن، خیاطه داخل و خارج ران، سی سی اسکوات و غیره هم باشید.
برای دستگاه‌های سرشانه نیز دستگاه‌های مثل دستگاه پرس سرشانه، نشر از بغل دستگاه، دستگاه اسمیت و غیره لازم هستند. البته دستگاه‌های سرشانه اکثرا دستگاه‌های اشتراکی و اصطلاحا چندکاره هستند که در ادامه ذکر می‌کنیم.
دستگاه های سینه نیز متنوع هستند. از میز پرس و میز بالاسینه و زیرسینه گرفته تا دستگاه پرس سینه چندکاره، فلای کراس اور و غیره. دستگاه‌های زیربغل نیز شامل لت، قایقی، اچ، تی بار و غیره هستند.
دستگاه‌های چندمنظوره ای که همواره در هر باشگاهی باید وجود داشته باشند هم می‌توانند شامل کراس اور، فلای، دستگاه پرس مدرج، مولتی هیپ، بارفیکس کمکی،اسمیت، مقر اسکوات و غیره هستند.

تجهیزات بدنسازی برای باشگاه های کوچک و با مساحت کم

پرس پا خوابیده

پرس پا خوابیده

هاگ پا

جلوران دستگاه

پشت ران دستگاه

پشت ران دستگاه

ساق ایستاده

مقر اسکوات

میز پرس سینه

میز پرس سینه

میز بالاسینه

میز بالا سینه

فلای

فلای دستگاه

دستگاه کراس اور

دستگاه اچ

دستگاه قایقی

دستگاه قایقی

دستگاه لت

دستگاه لت

دستگاه فیله کمر

دستگاه فیله کمر

دستگاه تی بار خوابیده

تی بار خوابیده

اسمیت

کرانچ شکم

کرانچ شکم

دستگاه مسگری

مسگری

میله هالتر

دمبل

جلو بازو لاری

جلو بازو لاری

تردمیل

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت و اسپینینک

الپتیکال

الپتیکال

تجهیزات بدنسازی برای باشگاه بزرگ و ۲۰۰ متر به بالا

سی سی اسکوات

سی سی اسکوات

دستگاه کیک بک

مولتی هیپ

مولتی هیپ

جلو بازو

نشر از جانب

نشر از جانب

پله

پله

دیزاین سالن بدنسازی باید چگونه باشد؟

شاید بسیاری از باشگاه‌ها این مسئله را ساده در نظر بگیرند و در نهایت از همین نظر هم با مشکلاتی در آینده مواجه شوند زیرا اینکار بسیار مهم و حیاتی است. دیزاین باشگاه بدنسازی شما باید به شکلی باشد که علاوه بر دلباز بودن و بزرگتر نشان دادن فضای باشگاه شما نسبت به اندازه واقعی اش، حالتی مدرن و بروز داشته و از متریا‌ل با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده باشد. برای مثال در گذشته بیشتر باشگاه ها فقط آینه کاری میکردند. در مدتی نیز از دکوراسیون ام دی اف در کنارآینه کاری استفاده می‌شد اما در سالیان اخیر استفاده از دکوراسیون آهنی نیز رواج زیادی پیدا کرده است. همچنین اکثر باشگاه‌ها رختکن مجهز به کمدهای الکترونیکی شده‌اند که افراد را از حمل کلید مخصوص کمد خود بی نیاز کرده است.

تجهیز سالن بدنسازی با دنیز اسپرت

تجهیز سالن بدنسازی با دنیز اسپرت

اگر قصد تجهیز سالن بدنسازی در شهر خود در هرجای کشور را دارید قطعا نیاز به مشاوره و استعلامات مختلف از جاهای مختلفی دارید. فروشگاه دنیز اسپرت با سابقه بیش از ۱۵ ساله در زمینه تجهیز و فروش انواع تجهیزات بدنسازی و هوازی و همچنین سابقه درخشان در زمینه تجهیز باشگاه‌های بدنسازی در سراسر کشور و همچنین برخی کشورهای همسایه می‌تواند گزینه ای عالی برای شما عزیزانی باشد که به دنبال تجهیز سالن بدنسازی خود هستید و می‌خواهید از صفر تا صد باشگاه بدنسازی خود را به افرادی با تجربه و مورد اعتماد بسپارید.
در فروشگاه‌ دنیز اسپرت شما علاوه بر امکان دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب نام باشگاه، اخذ مجوز فعالیت، نحوه انتخاب مکان مناسب، خرید با قیمتی مناسب از هر شرکت تولیدکننده یا واردکننده دستگاه‌های بدنسازی و هوازی و همچنین دکوراسیون باشگاه خود می‌توانید به دنیزاسپرت با سابقه ای درخشان در زمینه تجهیز باشگاه‌های بدنسازی اعتماد کرده و از ۰ تا ۱۰۰ باشگاه بدنسازی خودرا به افرادی با تجربه مورد اعتماد بسپارید.