۱۳ ورزش خوابیده برای لاغری شکم

اغلب افراد در سنین مختلف دچار افزایش وزن و افزایش حجم شکم و پهلو می‌شوند. شما چه اندام درشتی داشته باشید و چه لاغر اندام باشید احتمالا در مدت زمانی حتی شاید محدود دچار چاقی شکمی و افزایش حجم چربی در میان تنه شده اید. این اتفاق درصورت کم تحرکی و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب بسیار مورد انتظار است.

اما سوال اینجاست که آیا می‌توان جلوی چنین اتفاقی را گرفت؟ آیا امکان لاغری در ناحیه شکم و پهلو در داخل و یا خارج از باشگاه فراهم است؟ چگونه و با چه تمریناتی می‌توان به لاغری شکم رسید؟ اگر شماهم جزو افرادی هستید که دارای چنین مشکلی هستید و می‌خواهید چربی‌های شکمی را آب کنید و لاغر شوید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زیرا ما در این مقاله قرار است درخصوص تمرینات ورزشی خوابیده برای لاغری شکم صحبت کنیم که شما به راحتی می‌توانید این تمرینات را نیز در خانه هم انجام دهید.

ورزش خوابیده برای لاغری شکم

در ادامه تعدادی از ورزش‌های مفید برای لاغری شکم را نام می‌بریم. انجام این تمرینات برای همگان مناسب است اما باید پیش از انجام آنها درصورتی که دارای مشکلات مفصلی هستید از پزشک خود مشورت بگیرید.

حرکت V-Ups T ورزش برای لاغری شکم

حرکت V-Ups

به کمر روی زمین دراز بکشید و دستانتان را به سمت بالای سرتان به موازات هم بالا ببرید. سپس سعی کنید پاها و دستانتان را به آرامی و همرمان بالا ببرید به نحوی که نوک انگشتان دستانتان به نوک انگشتان پاها نزدیک شوند. این تمرین را به آرامی و برای ۴ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

حرکت Dead Bug ورزش برای لاغری شکم

حرکت Dead Bug

روی زمین دراز بکشید و دستانتان را به سمت بالای سرتان دراز کنید. سپس دست راست را به روبری صورتتان عمود کنید و همزمان با زانوی چپ به سمت شکم پایتان را عقب ببرید. سپس برای دست و پای دیگر این تمرین را انجام دهید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

حرکت برد داگ ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت برد داگ

با زانو و کف دستانتان روی زمین به حالت چهار دست و پا بنشینید و سپس پای راست و دست چپ را در امتداد بدن دراز کنید و به حالت اولیه برگردید. این کار را برای سمت دیگر بدنتان نیز انجام دهید. انجام این تمرین را برای ۴ ست ۱۲ تکراری انجام دهید.

حرکت جک نایف پهلو ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت جک نایف پهلو

به پهلو روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را به هم جفت کنید. سپس دستی که رو به بالاست را به پشت گردنتان بچسبانید و سپس هردو پارا در همان حالت که هستید از زمین جدا کرده و سعی کنید در حالتی که کف دستتان از سرتان فاصله نمی‌گیرد، آرنج دستتان را به پاهایتان نزدیک کنید. این تمرین را برای سمت دیگر نیز انجام دهید. انجام این تمرین برای ۴ ست ۱۰ تکراری مناسب است.

حرکت دراز و نشست پیله ای ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت دراز نشست پیله ای

به کمر روی زمین دراز بکشید و سعی کنید به آرامی با دستانتان زانو هایتان را بغل کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. این تمرین را برای ۵ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

حرکت هالو راک ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت هالو راک

به کمر روی زمین دراز بکشید و دستانتان را در امتداد سرتان به سمت بالا ببرید. سپس سعی کنید همزمان پاها و دستانتان را از زمین فاصله دهید و نگه دارید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۰ ثانیه ای انجام دهید.

حرکت دراز نشست پروانه ای ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت دراز نشست پروانه ای

روی زمین دراز بکشید و پس از خم کردن زانوهایتان کف پاهایتان را به هم بچسبانید. سپس به آرامی به نحوی بنشینید که پاهایتان از هم جدا نشوند. این تمرین را برای ۴ ست ۸ تکراری انجام دهید.

حرکت کرانچ دست بالای سر ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت کرانچ دست بالای سر

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید تا بتوانید کف پاهایتان را روی زمین بگذارید. سپس دستانتان را بالای سرتان برده و سعی کنید نوک انگشتان دستتان را تا حد امکان به سمت آسمان بالا ببرید و به آرامی به حالت ابتدایی برگردید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۲ تکراری انجام دهید.

حرکت کرانچ دوچرخه ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت کرانچ دوچرخه

به کمر روی زمین دراز بکشید و کف دستانتان را به پشت سر بچسبانید. سپس زانوی چپتان را به سمت شکم برده و همزمان آرنج دست راستتان را به زانوی چپ نزدیک کنید. این کار را برای سمت دیگر نیز انجام دهید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

حرکت دراز و نشست ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت دراز و نشست

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید به شکلی که بتوانید کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. اگر توانایی تعادلی دارد به تنهایی تمرین را انجام دهید و اگر نه، می‌توانید پاهایتان را به جایی گیر کنید یا از شخص دیگری جهت گرفت پاهایتان کمک بگیرید. پس از اینکار دستانتان را پشت سرتان بگذارید سعی کنید به آرامی بالا بیایید تا بنشینید و سپس به حالت ابتدایی بازگردید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

حرکت هیل تاچ ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت هیل تاچ

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را به حدی خم کنید که کف پاهایتان روی زمین باشد. سپس سعی کنید نوک انگشتان دستانتان را از طرفین به نحوی پایین ببرید که بتوانید مچ پایتان را لمس کنید. این تمرین را برای هر دو طرف بدن انجام داده و انجام آن را برای ۴ ست ۱۵ تکراری توصیه می‌کنیم.

حرکت زیرشکم قیچی برای لاغری شکم

حرکت زیرشکم قیچی

روی زمین دراز بکشید و دستانتان را کنار بدنتان قرار دهید. سپس به آرامی پاهایتان را یک درمین بدون خم شدن زانو بالا و پایین ببرید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۵ تکراری برای هرپا انجام دهید.

حرکت کرانچ معکوس ورزش خوابیده برای لاغری شکم

حرکت کرانچ معکوس

روی زمین دراز بکشید و دستانتان را در کنار بدنتان قرار دهید. سپس به آرامی پاهایتان را از زانو خم کرده و سعی کنید زانوهایتان را به سمت شکمتان بالا ببرید. این کار را به آرامی انجام دهید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۲ تکراری انجام دهید.

برنامه تمرینی ورزش خوابیده برای لاغری شکم

در ادامه یک برنامه تمرینی پیشنهادی را برای تمرینات در خانه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • ۱۰ دقیقه گرم کردن بدن با حرکات کششی
  • وی آپ ۴ ست ۸ تکراری
  • حرکت زیرشکم قیچی سوپرست با کرانچ معکوس ۴ ست ۱۰ تکراری
  • هالو راک ۳ ست ۸ تکراری
  • حرکت دراز نشست پروانه ای ۴ ست ۱۰ تکراری
  • کرانچ معکوس ۴ ست ۱۰ تکراری
  • حرکت برد داگ سوپرست با دراز نشست ۴ ست ۱۲ تکراری
  • سرد کردن بدن برای ۱۰ دقیقه با حرکات کششی

انجام تمرینات ورزشی فوق در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند نتایج عالی را برای شما داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم درخصوص تمرینات ورزشی برای لاغری شکم صحبت کنیم و تمریناتی را برای شما نام بردیم که با انجام آنها می‌توانید در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب به اندام ایده‌آل برسید. البته توجه داشته باشید که برنامه فوق یک برنامه است که شما برای یک هفته مجاز به انجام آن هستید برای ادامه باید تنوع تمرینی داشته باشید تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید. در انتها فروشگاه دنیزاسپرت را نیز به شما معرفی می‌کنیم.
فروشگاه دنیزاسپرت یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های ورزشی کشور در زمینه عرضه و تولید انواع تجهیزات ورزشی بدنسازی خانگی و باشگاهی است که شما می‌توانید انواع تجهیزات را پس از بررسی و مقایسه با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید. همچنین در دنیزاسپرت شما امکان دریافت مشاوره تخصصی ورزشی و همچنین مشاوره تخصصی پیش از خرید به صورت رایگان را نیز داشته باشید.

اگر قصد انجام تمرینات ورزشی دارید یا می‌خواهید تجهیزات ورزشی خریداری کنید حتما به دنیزاسپرت سر بزنید و از مشاوره تخصصی رایگان آن نیز استفاده کرده و به پاسخ تمامی سوالاتتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شماره تماستو وارد کن برنامه رایگان بگیر
ارسال
close-link