آموزش کار با دستگاه اسمیت

تمرینات بدنسازی به طور کلی به دو شکل مختلف قابل انجام هستند: تمرینات با وزن آزاد و تمرینات با دستگاه. اما در میان تمرینات با دستگاه، یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی که همواره توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه بدنسازی اسمیت است. دستگاه اسمیت به دلیل ایمنی بالا و همچنین توان اجرای حرکات گوناگون، یکی از پر استفاده‌ترین دستگاه‌هایی است که هر ورزشکاری باید در خصوص مزایا و نحوه انجام تمرینات با آن اطلاع داشته باشد. این اطلاعات بسیار مهم علاوه بر اینکه ایمنی ورزشکار را در حین تمرین تضمین می‌کند، می‌تواند سبب شود تا ورزشکار حداکثر بازخورد را از تمرینات بدنسازی خود داشته باشد و رشد عضلانی خوبی را تجربه نماید. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص آموزش کار با دستگاه اسمیت مطالبی را مرور نماییم.

آموزش کار با دستگاه اسمیت

دستگاه اسمیت چیست؟

دستگاه بدنسازی اسمیت همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین و عضو جدا نشدنی تمرینات بدنسازی هر ورزشکاری و یکی از دستگاه‌های بدنسازی ثابت موجود در هر باشگاه بدنسازی است. این دستگاه چندکاره بدنسازی که ظاهر نسبتا ساده‌ای دارد و به شکل یک چهارچوب و یک میله هالتر متصل به آن است، می‌باشد به عنوان یکی از ایمن ترین دستگاه های تمرینات بدنسازی یاد می‌شود. دستگاه بدنسازی اسمیت البته اخیرا در دو نوع تک حالته و چند حالته نیز تولید می‌شود که نوع چند حالته را به شکل دستگاه ترکیبی اسمیت و کراس اور با نام کراس اسمیت تولید می‌کنند. کراس اسمیت تفاوت چندانی با دستگاه اسمیت ندارد و فقط به دو پایه‌ی کناری دستگاه، سیمکش اضافه شده‌است که کاربرد دستگاه اسمیت را افزایش می‌دهد.

فواید دستگاه اسمیت

فواید این دستگاه بسیار زیاد و متعدد است. دستگاه اسمیت هم برای تمرینات با حجم وزنی بالا مناسب است و هم برای تمرینات پر تعداد اما با حجم وزنی پایین. همچنین تمامی افراد از مبتدی تا پیشرفته به شرط دیدن آموزش کار با دستگاه اسمیت می‌توانند از این دستگاه استفاده نمایند. امکان برداشت تاثیر در تقویت عضلات سرشانه، بازو، سینه، زیربغل، پا و ساق پا و در کل تمامی عضلات بدن از جمله فواید دستگاه اسمیت است که هر ورزشکاری را به استفاده زیاد از این دستگاه ایمن تشویق می‌کند.

نحوه کار با دستگاه اسمیت

نحوه کار با دستگاه اسمیت ساده است. این دستگاه برای هر نوع تمرینی که شما مد نظر داشته‌باشید یک حالت تمرینی مجزا، ایمن و با دامنه حرکتی کامل دارد که شما تنها با یک بار امتحان به راحتی قلق هر حرکتی را به دست گرفته و می‌توانید تمرینات خود را انجام دهید. دستگاه اسمیت در هر ارتفاعی یک گیره قفل‌کننده دارد که شما برای انجام تمرینات هر عضله ای بسته به نوع حرکت می‌توانید ارتفاع میله را تنظیم کرده و به شکل ایمن با رهاکردن گیره به راحتی تمرین کنید. در انتهای تمرین نیز می‌توانید به راحتی و بدون بهم خوردن تمرکزتان گیره را مجددا قفل کنید و از دستگاه فاصله بگیرید.

آموزش استفاده از دستگاه اسمیت | انواع تمرین با دستگاه اسمیت

همانطور که گفتیم تمرینات با دستگاه اسمیت تنوع بالایی دارد. اما چند تمرین اصلی در این بین وجود دارد که با رعایت جانب احتیاط می‌توانید این حرکات را انجام دهید. در ادامه توضیحاتی را در خصوص این تمرینات بیان می‌کنیم.

حرکت پرس سینه با دستگاه اسمیت

حرکت پرس سینه با اسمیت

در این حرکت عضلات سینه و پشت بازو درگیر هستند. حرکت پرس سینه با استفاده از یک نیمکت تخت مناسب برای پرس سینه و دستگاه اسمیت انجام می‌شود. نحوه انجام این حرکت دقیقا مانند حرکت پرس سینه عادی است که شما به راحتی می‌توانید این حرکت را انجام دهید. درنظر داشته باشید که در انتخاب وزنه دقت کنید چراکه تمرین با دستگاه اسمیت مقداری متفاوت از تمرینات با وزنه آزاد می‌باشد و خود میله اسمیت وزن بالاتری نسبت به هالتر عادی دارد.

اسکوات با دستگاه اسمیت

اسکوات با دستگاه اسمیت

این حرکت نیز دقیقا همانند حرکت اسکوات انجام می‌شود. اسکوات با دستگاه اسمیت به دلیل ایمنی حرکتی بیشتری که دارد از مفاصل و مهره‌های کمر شما محافظت می‌کند و شما به راحتی می‌توانید دامنه‌حرکتی کامل را انجام داده و تمرین کنید.

پرس سرشانه با دستگاه اسمیت

حرکت اسمیت سرشانه

حرکت اسمیت سرشانه همانند پرس سرشانه هالتر است. این حرکت نیز با استفاده از یک صندلی پشتی دار ساده انجام می‌گردد و دامنه حرکتی کاملی دارد. در نظر داشته‌باشید هنگام کار با اسمیت در این حرکت حین پایین آوردن دست هایتان زیاد آرنج هایتان را پایین نیاورید تا از آسیب به مهره های گردنتان جلوگیری کنید.

شراگ با دستگاه اسمیت

شراگ

حرکت شراگ نیز ساده است. کافیست میله را پایین آورید، صفحه به دستگاه اضافه کنید و بالای میله بایستید. این حرکت را به سادگی انجام دهید و گردنتان را حرکت ندهید تا از فشار به مهره های گردن جلوگیری شود. حرکت شراگ با اسمیت را سعی کنید با استفاده از یک یار کمکی انجام دهید.

لانچ معکوس با دستگاه اسمیت

این حرکت کمی احتیاط نیاز دارد. تنها کافیست حرکت را به آرامی انجام دهید و مراقب فشار وارده به زانو هایتان باشید. اگر از وزنه سنگین استفاده می‌کنید استفاده از زانوبند و یک کمک تمرینی را فراموش نکنید. انجام این حرکت نیز همانند همان حرکت لانچ است و کار خاص دیگری نیاز نیست انجام دهید.

حرکات پا با دستگاه اسمیت

انواع حرکات پا با دستگاه اسمیت

همانطور که گفتیم حرکات زیادی می‌توان با دستگاه اسمیت انجام داد. در این بین حرکات پا نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید به راحتی از آنها در برنامه‌تان استفاده کنید. پرس پا خوابیده، ساق پا ایستاده، اسکوات، لانچ و غیره از جمله تمریناتی هستند که برای عضلات پا به راحتی قابل انجام هستند و شما می‌توانید با توجه به برنامه تمرینی‌تان تمرین نمایید.

خرید دستگاه اسمیت

همانطور که گفتیم دستگاه اسمیت یکی از پر استفاده ترین دستگاه های بدنسازی است. این دستگاه هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف باشگاهی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی تمرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله ما سعی کردیم تا با یکدیگر آموزش دستگاه اسمیت را مرور کرده و نحوه کار با دستگاه اسمیت را یاد گرفتیم.

اگر شما هم قصد تمرین کردن و خرید دستگاه اسمیت را چه برای خانه و چه برای باشگاهتان دارید بهتر است از فروشگاهی دستگاه را تهیه کنید که علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی محصول، مشاوره رایگان پیش از خرید را نیز در اختیارتان قرار دهد. فروشگاه دنیز اسپرت به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های ورزشی سراسر کشور از فروشگاه‌هایی است که علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر، امکان استفاده از مشاوره رایگان پیش از خرید را از متخصصین ورزشی خود برایتان فراهم کرده تا شما عزیزان بتوانید علاوه بر انتخاب صحیح دستگاه مدنظرتان، خریدی لذت بخش را تجربه نمایید. برای مشاوره در خصوص خرید دستگاه اسمیت یا کار با این دستگاه، فقط کافیست فرم زیر را پر کرده تا متخصصان ما  به طور رایگان شما را راهنمایی کنند.

ارسال سوالات و دریافت مشاوره

  • Please enter a number from ۱۱ to ۱۱.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 4 =

شماره تماستو وارد کن برنامه رایگان بگیر
ارسال
close-link